TY - BOOK ID - 30176889 TI - Inclusief denken en handelen in het onderwijs AU - Bergkamp, Jos AU - van der Bruggen, Bas AU - Heering, Ine AU - Helder, Meint AU - Logtenberg, Henk. AU - Loonstra, Jan Hindrik AU - Mijland, Erno AU - de Ridder, Marie-José AU - Schilthuis, Harry AU - Vonck, Wilbert PY - 2008 SN - 9789044118209 PB - Antwerpen Garant DB - UniCat KW - 090865.jpg KW - Geïntegreerd onderwijs KW - Geïntegreerd onderwijs. UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:30176889 AB - In Nederlandse en Vlaamse onderwijskringen begint inclusief denken en handelen steeds meer aan haalbaarheidswaarde te winnen. Dat we het allemaal willen is nauwelijks nog een punt van discussie. Maar hoe? Allerlei vormen van 'nieuw leren' worden beproefd. Nieuwe schoolconcepten verschijnen als een kleurige regenboog aan het firmament. Het is inderdaad hoopgevend dat 'het onderwijs' haast begint te maken van 'de school voor iedereen' . Het is de maatschappelijke werkelijkheid die ons hiertoe uitdaagt. Vanzelfsprekend doen leraren dat met een professionaliteitsopvatting die met beide benen in de werkelijkheid staat. De bijdrage van de opleidingen speciale onderwijszorg aan dit proces is voor de hand liggend en zal in de komende jaren steeds sterker worden. (Bron: covertekst) ER -