TY - BOOK ID - 30124739 TI - Het verhaal van het kind : ontwikkelingspsychologie AU - Hendriksen, Jacqueline L.N. AU - Dijkstra, Henriƫtte AU - Stoverinck-Bosman, Wilma PY - 2011 SN - 9789006955163 PB - Amersfoort ThiemeMeulenhoff DB - UniCat KW - 416.1 KW - Ontwikkelingspsychologie KW - Kinderen KW - Denkprocessen KW - Lagere schoolleeftijd KW - algemene kinder- en jeugdpsychologie KW - ontwikkelingspsychologie KW - Developmental psychology KW - Educational sciences KW - kinderen KW - Kinderen. KW - ontwikkelingsgebieden KW - pedagogen KW - kinderpsychologie KW - Cognitieve ontwikkeling KW - Creativiteit KW - Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) KW - Kleuters KW - Motorische ontwikkeling KW - Peuters KW - Sociale ontwikkeling KW - Taalontwikkeling KW - 416 KW - 416.23 KW - Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie KW - Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot c. 13 jaar KW - Kind KW - Jeugd KW - Media KW - Ontwikkelingsstoornis KW - Fysiotherapie UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:30124739 AB - In Het verhaal van het kind vertellen vijf kinderen in verschillende leeftijdsperioden hun eigen verhaal, hoe ze andere kinderen ontmoeten en thuis opgroeien in hun gezin.Het boek is sterk gericht op de competentie observeren en analyseren. De ruime aandacht voor de sociale ontwikkeling daagt studenten uit de invloed te onderzoeken van de school, de ouders en henzelf op het kind. Vernieuwend in de tweede druk is de ruime aandacht voor de ontwikkeling van de hersenen.Stapsgewijs komen alle stadia in de groei van de hersenen, van baby tot puber, aan bod. Eveneens nieuw is een beschouwing over de invloed van de virtuele wereld. Duidelijk wordt dat computers en televisie mede bepalend zijn voor de manier waarop kinderen zich ontwikkelen. ER -