TY - BOOK ID - 29996767 TI - De emotiemarkt : de toekomst van de beleveniseconomie PY - 2003 SN - 9043008052 9789043008051 PB - Z.p. Prentice Hall DB - UniCat KW - Beleveniseconomie. KW - Economie en bedrijf algemeen. KW - Klantenbinding. KW - Management KW - Marketingmanagement. KW - Klantenservice. KW - Philosophy and psychology of culture KW - Economic sociology KW - Affective and dynamic functions KW - Sociology of culture KW - beleveniseconomie KW - 159.942 KW - 316.7 KW - marketing KW - emoties KW - 338.48 KW - consumentengedrag KW - 159.93 KW - 338.48 Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten) KW - Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten) KW - 159.942 Emoties algemeen KW - Emoties algemeen KW - 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) KW - Cultuursociologie --(algemeen) KW - gevoelens KW - Psychische functies KW - Management strategie beleid change verandering KW - 658.3 KW - #KVHB:Beleveniseconomie KW - #KVHB:Emoties KW - #A0312A KW - 651 Maatschappij. Algemeen KW - 159.947 KW - Beleveniseconomie KW - Emotionele intelligentie KW - 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere KW - Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere KW - Economie KW - Marketing KW - Psychologie van de consument KW - Verkoop KW - Consumentengedrag KW - Consumptiegedrag KW - Vrijetijdsbesteding KW - Trends KW - 379.8 KW - 379.8 Recreatie. Vrijetijdsbesteding. Sociaal-culturele voorzieningen KW - Recreatie. Vrijetijdsbesteding. Sociaal-culturele voorzieningen KW - Consumentenpsychologie KW - Recreatie KW - Trend KW - Financiewezen UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:29996767 AB - De beleveniseconomie, die inmiddels een substantieel deel uitmaakt van onze economie, kan worden omschreven als alle productie en dienstverlening die gericht is op leniging van de emotionele behoeftes van mensen als groep of van de mens als individu. Tot nu toe werd de beleveniseconomie vooral gezien als iets wat uitmondde in een ongebreidelde fun industry, met behulp waarvan mensen uit alle macht proberen hun verveling te verdrijven. Susanne Piƫt gaat in dit boek verder en beschrijft de volgende fases in deze economie. Zij voorspelt onder meer een omslag in de tot nu toe algemeen gehuldigde aannames, met de consequenties en implicaties van de beleveniseconomie op langere termijn en op velerlei gebied: het belang van emoties en het idee van maakbaarheid (van ons geluk), trends op het gebied van marketing en productontwikkeling, de ontwikkeling van de beeldcultuur en van besef van goed en kwaad (normen en waarden), de kenmerken van de moderne held, het verlangen naar authenticiteit, de noodzaak van zin maken en zin geven. Al bij al levert dat een rijkgeschakeerd beeld op van de huidige en toekomstige westerse samenleving, in de traditie van Neil Postman, Rolf Jensen en Joseph Pine en James Gilmore. ER -