TY - BOOK ID - 29991504 TI - Taxonomie van een aantal in het onderwijs gestelde doelen : een systematische classificatie van expliciet gewenste leerresultaten : I. het cognitieve gebied AU - Bloom, Benjamin S. AU - Engelhart, Max D. AU - Hill, Walker H. AU - Furst, Edward J. AU - Krathwohl, David R. PY - 1971 SN - 900211396X 9023780078 9002117191 PB - Antwerpen Standaard Wetenschappelijke Uitgeverij DB - UniCat KW - Pedagogiek en onderwijskunde KW - Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. KW - leerdoelen KW - Objectives of teaching KW - didactiek KW - leerdoelstellingen KW - 37.013.2 KW - #GSDBP KW - #WWIS:AGGR KW - Enseignement Onderwijs KW - Evaluation Evaluatie KW - Formation Opleiding KW - Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) KW - 454.1 KW - Leerdoelen KW - Onderwijs KW - Pedagogie KW - doelstellingen : taxonomie (ler) KW - 111967.jpg KW - 111968.jpg KW - Onderwijskunde KW - Taxonomie KW - 37.013.2 Pedagogiek: doelstellingen KW - Pedagogiek: doelstellingen KW - Doelstellingen KW - 371.3 KW - #gsdbP KW - 454.1 ) Doelstellingen van didactiek KW - affectieve opvoeding KW - classificatie KW - didactische principes KW - leeplanontwikkeling KW - onderwijsdoelen KW - onderwijskunde KW - organisatieprincipes KW - taxonomie KW - Doelen KW - Didactiek KW - Cognitieve opvoeding KW - 453.2 KW - pedagogiek (gez) KW - cognitieve opvoeding KW - Doelstelling KW - Leerdoel KW - Opvoeding KW - Pedagogiek KW - Statistische gegevens KW - Sport UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:29991504 AB - De reeks Algemene en Vergelijkende Onderwijskunde heeft in de eerste plaats ten doel belangrijke buitenlandse bijdragen van algemeen - en vergelijkend - onderwijskundige aard gemakkelijker toegankelijk te maken voor allen die praktisch en theoretisch bij het onderwijs zijn betrokken. Studies voor het onderwijs in binnen- en buitenland uit eigen taalgebied zullen eveneens in deze reeks worden opgenomen. Behalve aan vergelijkend-onderwijskundige studies, zal o.m. aan publicaties over de theorie en de doelstellingen van het onderwijs, het onderwijs- management, de onderwijstechnologie, de methoden van onderzoek van het onderwijs, de begeleiding van het onderwijs, de psychologie van het onderwijs, de sociologie van het onderwijs en de economie van het onderwijs bijzondere aandacht worden geschonken. In de reeks is nadrukkelijk gestreefd naar een nauwe Belgisch-Nederlandse samenwerking. ER -