TY - BOOK ID - 29876372 TI - Kinderen met aandachts- en werkhoudingsproblemen. PY - 1998 SN - 9033433125 9789033433122 PB - Leuven : Acco, DB - UniCat KW - Historische en vergelijkende pedagogiek. KW - ADHD KW - Concentratiemoeilijkheden KW - Kinderen. KW - Onderwijs. KW - Social problems KW - Orthopedagogics KW - Educational psychology KW - orthopedagogiek KW - berengroepen KW - Social policy and particular groups KW - leerproblemen KW - concentratieproblemen KW - kinderen KW - ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) KW - ADHD ; kinderen KW - Concentratiemoeilijkheden ; kinderen KW - Concentratiemoeilijkheden ; onderwijs KW - concentratiemoeilijkheden KW - MBD-kinderen KW - kinderen met leerproblemen KW - werkhoudingsproblemen KW - 464 KW - #KVHB:ADHD KW - #KVHB:Aandachtsstoornissen KW - #KVHB:Hyperkinetische kinderen KW - #KVHB:Orthopedagogie KW - #KVHB:Werkhoudingsproblemen KW - 464.3 KW - ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) KW - Concentratieproblemen KW - Feuerstein, Reuven KW - Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) KW - Meichenbaum, Donald KW - Orthopedagogie KW - Werkhoudingsproblemen KW - concentratiestoornissen KW - probleemgedrag KW - 464 ) Kinderen met leerproblemen KW - A.D.H.D.-kinderen KW - aandachtsproblemen KW - basisonderwijs KW - concentratiemoeilijkheden (ler) KW - kleuteronderwijs KW - werkhoudingsproblemen (ler) KW - 376.4 KW - Diagnostiek KW - Meichenbaum KW - Omgevingsfactoren KW - Leerstoornissen KW - Kinderen met leerproblemen KW - Kinderen met concentratieproblemen KW - Schoolbooks - Didactic material KW - leermoeilijkheden KW - ADHD : attention deficit hyperactive disorder KW - Opvoedkunde UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:29876372 AB - Inhoud: I. Analyse en interpretatie van werkhouding: 1. Wat is een werkhoudingsprobleem? 2. Meten van een werkhouding 3. Hoe analyseren we werkhouding? 4. Interpretratie van werkhouding vanuit beïnvloedende factoren 5. Werkhouding en cognitieve stijl II. Het A.D.(H.)D.-syndroom: 1. De term A.D.(H.)D. 2. De subtypes 3. De stoornis 4. Kenmerken van een A.D.(H.)D.-kind 5. De diagnose 6. Een voobeeld III. Begeleiding van kinderen met werkhoudingsproblemen: 1. Basisprincipes 2. Schematische voorstelling van de zelfinstructiemethode van Meichenbaum: een synthese 3. Concrete aanpak vanuit de praktijk ER -