TY - BOOK ID - 29828786 TI - De zorgcoördinator : een onmisbare schakel in de leerlingenzorg in het VO en MBO AU - Sinke, Harry AU - Schouws, Nico AU - Van der Aa, Caroline AU - E.a. PY - 2007 SN - 9789044122510 PB - Antwerpen Garant DB - UniCat KW - Pedagogiek en onderwijskunde KW - Gezinspedagogiek. KW - Secondary education KW - School management KW - Technical, artistic and vocational education KW - Netherlands KW - 460.7 KW - 184 Kinderrechten en onderwijs KW - Zorgcoördinator KW - Onderwijs KW - Leerlingenbegeleiding KW - Beleid KW - Leerlingbegeleiding ; secundair onderwijs ; Nederland KW - Zorgverbreding ; secundair onderwijs ; Nederland KW - #KVHB:Leerlingbegeleiding KW - #KVHB:Zorgverbreding KW - 464 KW - zorgverbreding KW - leerlingenbegeleiding KW - leerproblemen KW - orthopedagogiek KW - kinderen met leerproblemen KW - Zorgcoördinatie KW - Zorgverbreding KW - Secundair onderwijs KW - Leerlingbegeleiding KW - Zorgcoördinatie (onderwijs) UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:29828786 AB - In dit boek staat de zorgcoördinator in het VO en MBO centraal. Deze professional is binnen de schoolorganisatie geen geïsoleerde persoon die achter de schermen de 'zorg' voor de leerling/student in goede banen leidt. De hoofdstukken belichten verschillende aspecten waar een zorgcoördinator in de praktijk, maar belicht ook beleidsmatige kanten die daar nauw aan verbonden zijn. Het denken en handelen zoals dat door diverse auteurs beschreven, kan zeker een bijdrage leveren aan de versterking van de zorg en het zorgbeleid op de scholen. Het boek is dan ook bedoeld voor zorgcoördinatoren, schoolmanagers, schoolbesturen, opleidingsdocenten en lerarenopleiders. In dit boek staat de zorgcoördinator in het VO en MBO centraal. Deze professional is binnen de schoolorganisatie geen geïsoleerde persoon die achter de schermen de 'zorg' voor de leerling/student in goede banen leidt. De hoofdstukken belichten verschillende aspecten waar een zorgcoördinator in de praktijk van alledag mee te maken krijgt. Het geeft voorbeelden van die praktijk, maar belicht ook beleidsmatige kanten die daar nauw aan verbonden zijn. Het denken en het handelen zoals dat door diverse auteurs wordt beschreven, kan zeker een bijdrage leveren aan de versterking van de zorg en het zorgbeleid op de scholen. Het boek is dan ook bedoeld voor zorgcoördinatoren, schoolmanagers, schoolbesturen, opleidingsdocenten en lerarenopleiders. (Bron: covertekst) ER -