TY - BOOK ID - 2972050 TI - Diagnostiek in 3-D : multidisciplinaire diagnostiek gericht op handelen en begeleiden AU - Timmerman, Kaat AU - Ceyssens, Martine AU - Litière, Marc AU - Acco PY - 2005 SN - 903345825X PB - Leuven Voorburg Acco DB - UniCat KW - Diagnostiek. KW - Orthopedagogiek. KW - #PBIB:+105.61 KW - #KVHB:Leerstoornissen KW - Academic collection KW - #KVHB:Diagnostiek KW - diagnostiek KW - logopedie KW - multidisciplinaire aanpak KW - 376 KW - ADHD KW - Behandelingen KW - Diagnostiek KW - Leerstoornissen KW - Nonverbal Learning Disability syndroom KW - Onderzoek KW - Psychomotoriek KW - Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:2972050 AB - Woord vooraf. 1. Wat is diagnostiek? 1.1 De vraag naar diagnostiek 1.2 Wat is er aan de hand? 1.3 Wat is belangrijk bij diagnostiek? 1.4 Valkuilen 1.5 Systeemgeorinteerde diagnostiek 1.6 De complementariteit tussen diagnostiek en therapie 1.7 Samenvatting 2. Het diagnostische proces 2.1 De verkenningsfase 2.2 De onderzoeksfase 2.3 De verwerkingsfase 3. De verkenningsfase 3.1 Informatie verzamelen 3.2 Anamnesegesprek 3.2.1 Personalia en probleemstelling 3.2.2 Kleuterklas 3.2.3 Schoolverloop 3.2.4 Sociaal-emotionele ontwikkeling en gedrag 3.2.5 Besluit 4. De onderzoeksfase 4.1 De schoolse leervaardigheden 4.1.1 Leervoorwaarden en deelleerprocessen 4.1.2 Lezen 4.1.3 Spelling 4.1.4 Rekenen 4.1.5 Taal 4.2 De ruimere context 4.2.1 Het intelligentieprofiel 4.2.2 Het concentratievermogen 4.2.3 Het geheugen 4.2.4 De motoriek 5. De verwerkingsfase 5.1 Multidisciplinair overleg 5.2 Interpretatie en clusters 5.2.1 Algemene clusters 5.2.2 Specifieke clusters 5.3 Besluitvorming en verslaggeving 5.3.1 Conclusies en advies 5.3.2 Verslaggeving 5.4 De link naar de begeleiding. ER -