TY - BOOK ID - 2962631 TI - Inclusief denken en handelen in het onderwijs AU - Bergkamp, Jos AU - Van der Bruggen, Bas AU - Heerink, Ine AU - E.a. PY - 2005 VL - 12 SN - 904411820X PB - Antwerpen Garant DB - UniCat KW - Orthopedagogics KW - GON (geïntegreerd onderwijs) KW - #KVHB:Inclusief onderwijs KW - 184 Kinderrechten en onderwijs KW - #KVHB:Onderwijspsychologie KW - 460.8 KW - Inclusief onderwijs KW - inclusief onderwijs KW - buitengewoon onderwijs (ler) KW - 37.014 KW - Diversiteit KW - Kinderen met een handicap KW - Onderwijsorganisatie KW - Buitengewoon onderwijs; algemeen KW - Inclusie KW - Zorgverbreding KW - Buitengewoon onderwijs KW - West-Vlaanderen KW - Digitale kloof KW - Ondersteuning KW - Samenleving UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:2962631 AB - In de publicatie 'Inclusief denken en handelen in onderwijs' staan bijdragen van leraren die in het kader van hun Master-studie 'Special Educational Needs' de module 'Inclusief onderwijs' hebben gevolgd. Op basis van de theorie komen zij tot praktische aanmoedigingen voor inclusief denken in de dagelijkse praktijk. In de bundel is ook een praktijkverslag opgenomen van een school waarin inclusief onderwijs wordt gerealiseerd. De publicatie lijkt zich in eerste instantie te richten op de mensen werkzaam in het onderwijs. Het boekje biedt echter ook voor ouders die zijn geïnteresseerd in de achtergronden en de praktijk van inclusief onderwijs, relevante informatie. ER -