TY - BOOK ID - 29428091 TI - Lerende scholen : een vijfde discipline-handboek voor onderwijzers, ouders en iedereen die betrokken is bij scholing AU - Senge, Peter M. AU - Cambron-Mccabe AU - Lucas, T. AU - Smith, B. AU - Dutton, J. AU - Kleiner, A. PY - 2002 SN - 9052612978 PB - Schoonhoven Academic Service DB - UniCat KW - Onderwijsmanagement. KW - onderwijsvernieuwing KW - PGO (probleemgestuurd onderwijs) KW - Teaching KW - organisatie KW - Organisatieleer KW - Onderwijsmanagement KW - 450.41 KW - Onderwijs KW - Onderwijsfilosofie KW - Scholen KW - Systeemdenken KW - 043812.jpg KW - 458.1 KW - Klasmanagement KW - Onderwijsvernieuwing KW - Relatie leraar-leerling KW - Schoolleiders (schooldirecties) KW - Schoolmanagement KW - Managementopleidingen KW - Onderwijs, universitair en voortgezet KW - Onderwijsmethoden KW - Onderwijzend personeel KW - Opvoeding KW - Organisaties, verandering KW - 450.4 KW - 454 KW - Lerende organisatie KW - leermethoden KW - onderwijs KW - Organisatie - Management KW - Lerende organisaties KW - Schoolontwikkeling KW - Ouders KW - Schoolleiders KW - Leraren KW - Onderwijsbeleid KW - Oefenmethoden KW - onderwijskunde KW - 371.011 KW - 371.2 KW - 658.013 KW - Onderwijsdoelstellingen KW - Onderwijsorganisatie KW - Bedrijfspsychologie KW - Schooldirectie KW - Leraar KW - Nederland KW - Kust KW - Gesprek KW - Directie KW - Onderwijsmethode KW - Oefenmethode KW - Pedagogiek KW - Statistische gegevens KW - Sport KW - Schoolleider UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:29428091 AB - Dit boek bestaat uit 191 artikelen van 113 auteurs, met daarin gereedschappen en methodes, verhalen en overpeinzingen, richtinggevende ideeën, oefeningen en hulpmiddelen die mensen gebruiken om van onderwijsinstellingen lerende organisaties te maken. Veel artikelen zijn uiterst pragmatisch, erop gericht leerkrachten, schoolleiding en ouders te helpen bepaalde problemen op te lossen. Andere artikelen zijn meer bespiegelend van aard en geven ons een nieuwe kijk op de school, zodat we daarbinnen beter kunnen functioneren of effectiever veranderingen kunnen aanbrengen. De artikelen geven geen voorschriften, leggen geen beperkingen op en de handreikingen die gedaan worden, zijn simpel aan te passen aan uiteenlopende omstandigheiden. (Bron: covertekst) ER -