TY - BOOK ID - 2927016 TI - Mijn kind is onhandig : omgaan met visuomotorische problemen PY - 2004 SN - 9020957252 PB - Tielt Lannoo DB - UniCat KW - Motoriek KW - Onderwijs en opvoeding. KW - Kinderen. KW - Orthopedagogics KW - vaardigheidsonderwijs KW - kinderen met een beperking KW - motoriek KW - ontwikkelingsstoornissen KW - 464 KW - Fijne motoriek KW - Leerproblemen KW - Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) KW - Motorische stoornissen KW - Ontwikkelingsproblemen KW - Ruimtelijk inzicht KW - Visuele problemen KW - Visuomotoriek KW - Voorstellingsvermogen KW - 376 KW - Hulpverlening KW - Leerstoornissen ; kinderen KW - Leerstoornissen KW - Motoriek ; kinderen KW - Oefeningen KW - Onhandigheid KW - Ontwikkelingsstoornissen KW - Zien KW - Kinderen met leerproblemen KW - Visuele waarneming en motoriek KW - Kinderen KW - Kind KW - Jeugd KW - Media KW - Ontwikkelingsstoornis KW - Fysiotherapie UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:2927016 AB - Waarom maken sommige kinderen niets dan hanenpoten of hebben ze problemen met puzzelen en tekenen? En waarom kunnen ze nooit eens netjes eten met een mes en een vork? Gedrag dat vroeger 'onhandig' werd genoemd, wijst vaak op een dieperliggende, meer ernstige oorzaak: het zijn in vele gevallen deze kinderen die ook leerproblemen hebben. In Mijn kind is onhandig gaat Wendy Peerlings in op de vraag hoe ouders en begeleiders kinderen kunnen helpen dit soort van visuomotorische problemen te lijf te gaan. Met een uitgebreid praktisch deel vol spelletjes, oefenmateriaal, tips en werkbladen, dat ouders helpt de vaardigheden van hun kinderen beter te ontwikkelen. ER -