TY - BOOK ID - 29015412 TI - Denk en doe: praktische ideeën voor de eerste stappen in het leerproces bij mensen met autisme en mensen met een ontwikkelingsachterstand PY - 2001 SN - 9064452482 PB - Berchem EPO DB - UniCat KW - Autisme. KW - Communicatie KW - Mentaal gehandicapten. KW - Autisme KW - Communicatie ; mentaal gehandicapten KW - Autisme : leerprocessen KW - 376.4 KW - 616.89 KW - Autistic Disorder. KW - autisme KW - leerprocessen KW - ontwikkelingsstoornissen KW - Onderwijs KW - 462.4 KW - Gedragsstoornissen KW - Leerprocessen KW - Ontwikkelingsstoornissen KW - Opvoeding KW - Vaardigheden KW - ontwikkelingsproblemen KW - Personen met autisme (autisme) KW - 376.44 KW - Leren KW - Werkhouding KW - Zelfredzaamheid KW - Autism KW - Autism, Early Infantile KW - Autism, Infantile KW - Kanner's Syndrome KW - Disorder, Autistic KW - Disorders, Autistic KW - Early Infantile Autism KW - Infantile Autism KW - Infantile Autism, Early KW - Kanner Syndrome KW - Kanners Syndrome KW - Enseignement KW - Autistische kinderen KW - (zie ook: groeistoornissen) KW - Toerisme en vrije tijd KW - Motorische vaardigheden KW - Sport KW - Vrije tijd KW - snoezelen KW - vrijetijdsbesteding KW - Spel/sport bij personen met een handicap (vrijetijdsbesteding bij personen met een handicap) KW - Vrijetijdsbesteding (vakantie) KW - Tourisme et loisirs KW - 030053.jpg KW - Autistic Disorder UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:29015412 AB - Om mensen met een autismespectrumstoornis die kennis en vaardigheden aan te leren waarmee ze kunnen overleven in een wereld die niet op hun leest geschoeid is, volstaat theoretische kennis over autisme niet. Theorieën helpen wel bij het begrijpen van deze uitzonderlijke stoornis, maar op de werkvloer is vooral praktische kennis nodig. De auteur weet als geen ander de theoretische kennis over autisme te vertalen in bruikbare, concrete en praktische adviezen. Met dit boek biedt hij een handige leidraad bij het opzetten van leeractiviteiten. Naast de vele concrete voorbeelden bevat dit werk een erg heldere beschrijving van hoe men leeractiviteiten op maat kan ontwikkelen voor zowel mensen met autisme als mensen met een verstandelijke handicap. Erg vernieuwend is het extra deel over aangepaste activiteiten om een gesprek tot stand te brengen met begaafde mensen met autisme. ER -