TY - BOOK ID - 283575 TI - Gemotiveerd leren : werken met leer- en begeleidingstijlen PY - 2008 SN - 9789001702670 PB - Groningen Wolters-Noordhoff DB - UniCat KW - begeleidingsmethodieken KW - PABO (Pedagogische Academie Basisonderwijs) KW - Didactics KW - leerstijlen KW - motiverend onderwijs KW - didactiek KW - Didactiek KW - competenties KW - leren leren KW - 450.8 KW - Begeleiding(Coaching) KW - Competenties KW - Kolb, David KW - Leerstrategieën (Studiewijzers) KW - Leren leren KW - Motivatie (Studiemotivatie) KW - Studiemethodes (Studievaardigheden) KW - Begeleiding (Coaching) KW - Leermethodes KW - Leerstijlen KW - Leren KW - Motivatie KW - Begeleiding van kinderen KW - Coaching KW - 454.22 KW - Methodiek van het studeren KW - Onderwijsstijlen KW - Leermotivatie KW - Lerarenopleiding KW - Leraren basisonderwijs KW - Leerstijl KW - Onderwijsstijl KW - Leraar basisonderwijs KW - Leerlingbegeleiding KW - Onderwijsleerprocessen UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:283575 AB - Als goede leerkracht stimuleer je leerlingen om ván en mét elkaar te leren leren. Je bevordert daarmee hun zelfstandigheid. Gemotiveerd leren toont je de relatie tussen je eigen leerstijl en je voorkeurstijl van begeleiden. Je leert o.m.: - Leerstijlen te herkennen - Bewust keuzes te maken voor verschillende begeleidingstijlen - Leermotivatie te beïnvloeden Deel 1 van Gemotiveerd leren beschrijft aan de hand van praktijkvoorbeelden de leerstijlen van Kolb en van Vermunt. Deel 2 bepleit het combineren van deze leerstijlen, toegelicht met een helder model. De auteur beschrijft met praktijkvoorbeelden welk studentgedrag iedere leerstijl kenmerkt en hoe een leerkracht daar rekening mee kan houden. In deel 3 komen de eigen ervaringen van de auteur aan bod. Gemotiveerd leren is een studie- en werkboek ineen. ER -