TY - BOOK ID - 28178450 TI - Adolescentiepsychologie PY - 1991 SN - 9053500456 PB - Leuven/Apeldoorn Garant DB - UniCat KW - Lerarenopleiding KW - Ontwikkelingspsychologie KW - Algemeen. KW - Pubertijd en adolescentie. KW - adolescenten KW - Developmental psychology KW - jeugdpsychologie KW - 159.922.8 KW - #GBIB:IDGP KW - KVH-BOM KW - 159.922.8 Psychologie van de adolescent KW - Psychologie van de adolescent KW - adolescentie KW - #KVHB:Adolescentie KW - #KVHB:Jeugdpsychologie KW - adolescentiepsychologie KW - psychologie KW - 416.25 KW - Ontwikkelingspsychologie: adolescenten KW - Psychologie KW - 159.987 KW - afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - vanaf c. 13 jaar KW - #gsdbP KW - adolescentenpsychologie KW - denkprocessen KW - emotionele ontwikkeling KW - moraalontwikkeling KW - ontwikkelingspsychologie KW - seksualiteit KW - sociale ontwikkeling KW - 416.1 KW - kinderpsychiatrie (gez) KW - ontwikkelingspsychologie (gez) KW - psychologie (gez) KW - volwassenenpsychologie (gez) KW - Vanaf c. 13 jaar KW - Adolescenten KW - Jeugd KW - Lerarenopleiding : CVO KW - Adolescent KW - Man KW - Volwassene KW - Jongere KW - Adolescentiepsychologie UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:28178450 AB - Wat zijn binnen onze cultuur de meest voorkomende kenmerken van de adolescentiefase? Waarmee zijn jongeren vooral begaan? Wat zijn hun mogelijkheden op relationeel, moreel, cognitief en emotioneel gebied? Hoe komen deze mogelijkheden tot uiting in de zogenaamde 'identiteitscrisis' en de relaties met ouders, vrienden en in de (vaak speelse maar toch ernstige) liefdesrelaties?Op deze en andere vragen wordt hier een concreet antwoord gegeven. Een cruciaal punt daarbij is hoe de adolescentiefase doorwerkt op de verdere psychosociale ontwikkeling. Inzichten in de fundamentele transitie van de adolescentie naar de jong-volwassenheid zijn immers noodzakelijk om jongeren beter te begrijpen en te begeleiden. ER -