TY - BOOK ID - 22773618 TI - Feminist academics : creative agents for change AU - Morley, Louise AU - Walsh, Val PY - 1995 VL - *9 SN - 0748403000 PB - London Washington, D.C. Taylor & Francis DB - UniCat KW - Discriminatie op grond van het geslacht in het hoger onderwijs KW - Discrimination sexuelle dans l'enseignement supérieur KW - Feminism and education KW - Feminisme en onderwijs KW - Féminisme et enseignement KW - Sex discrimination in higher education KW - Personnel management KW - Sociology of minorities KW - Sociology of the family. Sociology of sexuality KW - Sociology of occupations KW - Human physiology KW - Teaching KW - Curriculum development KW - Higher education KW - United States KW - Great Britain KW - Women KW - Education [Higher ] KW - Sex discrimination in higher education. KW - United States of America KW - Feminism KW - Teachers KW - Body KW - Career KW - Sexual intimidation KW - Choice of study KW - Academic sector KW - Blackness KW - Book UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:22773618 AB - In deze bloemlezing komen vrouwelijke academici aan het woord. In hoeverre kunnen academici een rol spelen bij het initiëren en verspreiden van socio-politieke veranderingen voor de vrouwen, is maar één van de vele vragen die hier aan bod komen. Het merendeel van de bijdragen gaat over de positie van vrouwen binnen (voornamelijk) Britse universiteiten. De veranderingen binnen de Britse maatschappij, van welzijnsdenken naar een meer vrije markt gericht denken, laten zich ook voelen in de academische wereld. Concreet uit zich dat in een veranderende organisatiecultuur waarin grotere werklast, langere werkdagen, meer controle en kosten/baten analyses ingang vinden. De auteurs gaan in op wat het betekent om een feministisch academica te zijn vandaag. Wat betekent dat voor hun loopbaan perspectieven, hun onderzoek, hun publicatiemogelijkheden. ER -