TY - BOOK ID - 227309 TI - Wat zou jij doen? Leren van dilemma's in de onderwijspraktijk PY - 2009 SN - 9789046901441 PB - Bussum Coutinho DB - UniCat KW - Teacher education. Teacher's profession KW - lerarenberoep KW - lerarenbegeleiding KW - leraren KW - lerarenopleiding KW - didactische werkvormen KW - Didactic strategies KW - onderwijspraktijk KW - pedagogiek KW - onderwijskunde KW - 454.23 KW - studiebegeleiding KW - didactiek KW - Onderwijspraktijk KW - Leraren lager onderwijs KW - Leraren kleuteronderwijs KW - didactisch proces (gez) KW - didactische werkvormen (ler) KW - Didactiek ; algemeen KW - DIDACTISCHE VAARDIGHEID KW - Pedagogie KW - Ethiek ; onderwijs KW - Begeleiding ; leerkrachten ; effecten KW - Didactische werkvormen KW - Didactiek KW - Onderwijskunde KW - 100743.jpg KW - Lerarenbegeleiding KW - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding KW - Didactische principes KW - Leraren KW - Lesgeven KW - Doceren KW - Onderwijs KW - Beginnende leraren KW - Leraar KW - Beginnende leraar KW - Internationalisering KW - Opvoeding KW - Pedagogiek KW - Statistische gegevens KW - Directie KW - Sport KW - Didactiek. KW - Didactische werkvormen. KW - Onderwijskunde. KW - didactiek. KW - leraren. KW - onderwijskunde. KW - onderwijspraktijk. KW - pedagogiek. KW - studiebegeleiding. KW - Didactische principes. KW - Didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding. UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:227309 AB - In dit boek krijgt de lezer dilemma's voorgelegd uit de onderwijspraktijk. De oplossing van elk dilemma staat open voor discussie. Uitgangspunt is de lezer bewust te maken van de grote verscheidenheid aan didactische, pedagogische, organisatorische en ethische dilemma's, waarmee de leraar (in opleiding) te maken kan krijgen. Bij iedere situatie krijgt de lezer adviezen en commentaren van ervaren leraren en opleiders. Zo wordt inzicht gegeven in het vinden van oplossingen die passen bij de leraar en in het afwegen van de belangen van de leerlingen, collega's, ouders en school. ER -