TY - BOOK ID - 1956868 TI - Studiemotivatie : theorie voor de praktijk op school en thuis PY - 1993 SN - 9061865530 PB - Leuven Universitaire Pers Leuven DB - UniCat KW - Educational psychology KW - Age group sociology KW - studiemotivatie KW - Enseignement KW - Onderwijs KW - Psychologie KW - #PEDA *015.3 KW - #PEDA *P 1.32 KW - #SBIB:316.334.1O420 KW - #SBIB:HIVA KW - Academic collection KW - 415.4 KW - 454.23 KW - motivatie KW - studiemethoden KW - 455.3 KW - Faalangst KW - Jeugd KW - Motivatie (Studiemotivatie) KW - Studiemotivatie KW - 415.3 KW - Leren leren KW - Motivatie KW - 450.8 KW - leren leren (ler) KW - D071157.jpg KW - Motivatie ; onderwijs KW - Motivatie: onderwijs KW - motivatie van leerlingen KW - leerpsychologie KW - studieresultaten KW - faalangst KW - Leergedrag: sociaal, communicatief en emotioneel gedrag: algemeen KW - geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie KW - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding KW - Hogere geestelijke functies KW - Uitvoerende functies KW - (zie ook: Studiemethoden) KW - 371.21 KW - 159.95 KW - 159.94 KW - Pedagogiek en onderwijskunde KW - psychologische pedagogiek KW - psychologische pedagogiek. KW - Psychologische pedagogiek. UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:1956868 AB - Dit boek wil algemene begrippenkaders aanreiken, waarmee men concrete motivationele problemen kan confronteren. Deze begrippenkaders of theorieën heeft men nodig om motivationele processen of fenomenen in de klas, op school en in de studeerkamer te begrijpen. Ze bieden tevens mogelijkheden om de problemen op te lossen of, nog beter, om ze te voorkomen. ER -