TY - BOOK ID - 19028306 TI - Netwerken PY - 2000 SN - 9014075065 PB - Alphen aan den Rijn Samsom Uitgeverij DB - UniCat KW - Zakelijke communicatie. KW - Relaties. KW - Sociale netwerken. KW - Nederlandse taal KW - e-mails. KW - taalgebruik KW - gedrag (mensen) KW - Personnel management KW - mondelinge communicatie KW - Psycholinguistics KW - sociale netwerken KW - Sociolinguistics KW - Dutch language KW - zakentaal KW - non-verbale communicatie KW - Mass communications KW - 658.8 KW - #BAVD KW - 007 communicatie KW - 8 taal KW - 643 Taalzorg KW - 695 Communicatie KW - #KVHA:Formuleren KW - #KVHA:Netwerken KW - netwerken KW - taal KW - 305.8 KW - communicatie KW - zakelijke communicatie KW - 808 KW - Sociaal: omgaan met collega's KW - bedrijfscommunicatie (zakelijke communicatie) KW - netwerkcommunicatie KW - non-verbaal gedrag KW - *843 KW - Contact-collega's KW - Communicatie: taalgebruik KW - E01264.jpg KW - Sociale netwerken KW - Zakelijke communicatie KW - 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution KW - Marketing. Sales. Selling. Distribution KW - Netwerkvorming KW - Communicatieve vaardigheden KW - Communicatie KW - Netwerk (relationeel) UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:19028306 AB - Het boek, nog geen 25 pagina's tekst, geeft een summiere maar overzichtelijke introductie op netwerken: het bouwen aan een netwerk van persoonlijke contacten. Het start met de voordelen van netwerken en geeft vervolgens aan op welke wijze jezelf kan voorbereiden om te gaan netwerken. Daarna volgen enkele tips over het eerste contact met een andere persoon, waarbij aandacht besteed wordt aan non-verbaal gedrag, de opening van het gesprek en de kunst van het vragen stellen. Het boek eindigt met een hoofdstuk over het onderhouden van contacten. Elk hoofdstuk begint steeds met een praktijkvoorbeeld, waarna als voorbeeld een goede en minder goede reactie worden gegeven. Op basis daarvan geeft de auteur aan wat de effecten van de twee reacties zijn en wat volgens hem een goede aanpak zou zijn. Het boek is makkelijk geschreven en dus voor een breed publiek toegankelijk. De gebruikte voorbeelden geven het boek een enigszins commercieel tintje. ER -