TY - BOOK ID - 19022670 TI - Conflicthantering PY - 2000 SN - 9014075057 PB - Alphen aan den Rijn Samsom Uitgeverij DB - UniCat KW - Conflicthantering KW - Conflicthantering. KW - Sociale conflicten. KW - Ondernemingen. KW - Communicatieve vaardigheden. KW - Linguistics KW - Dutch language KW - Personnel management KW - Labour conflicts KW - 316.48 KW - 658.3 KW - #BAVD KW - KBC0407 KW - 643 Taalzorg KW - #KVHA:Formuleren KW - #KVHA:Conflicthantering KW - taal KW - taalgebruik KW - conflicthantering KW - 65 management KW - 159.9 psychologie KW - *843 KW - 658.319 KW - Communicatie: conflicten KW - Conflicthantering ; ondernemingen KW - E03032.jpg KW - 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere KW - Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere KW - 316.48 Sociale conflicten KW - Sociale conflicten KW - Conflicten KW - Communicatieve vaardigheden KW - Communicatie KW - Taal KW - Conflict KW - Therapie KW - Kleuter KW - Geschiedenis KW - Spraaktechnologie UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:19022670 AB - Conflicten vermijden we allemaal liever, maar het kan vaak zeer verfrissen zijn om de confrontatie aan te gaan. Als ons zelfrespect in het gedrang komt, moeten we wel reageren. Het is wel zaak, dat op een verstandige manier te doen, zodat er geen ernstige ruzie ontstaat, of een slepend conflict zonder directe uitkomst. Dit boekje geeft aan hoe u conflicten op een positieve manier kunt hanteren, door effectief te reageren zonder woede, uw zelfrespect te behouden, en het conflict niet uit de hand te laten lopen, de drijfveren van een conflict eerder te doorzien, invloed uit te oefenen op de ander, en een goede afweging te maken welke conflicten het waard zijn om voor te vechten. ER -