TY - BOOK ID - 18952339 TI - De internet scorecard 2.0 : realiseer je online strategie AU - Smits, Geert-Jan AU - Steins Bisschop, Joost PY - 2009 SN - 9789043017831 PB - Amsterdam Pearson Education DB - UniCat KW - E-commerce. KW - Ondernemingen en internet. KW - Online marketing. KW - Websites. KW - Applied marketing KW - Computer architecture. Operating systems KW - marketingcommunicatie KW - internet KW - ICT (informatie- en communicatietechnieken) KW - e-business KW - Scorecard KW - Internet KW - Marketing KW - Websites KW - Onderzoek KW - Methodologie KW - Marketingresearch KW - Website KW - Financiewezen KW - Ontwikkeling KW - Leerlijn KW - Marktonderzoek UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:18952339 AB - De Internet Scorecard is een stevig hulpmiddel om de effectiviteit en winstgevendheid van online activiteiten te meten en te verbeteren. Centraal staat de internetstrategie van de onderneming. Dit boek biedt een handleiding voor iedereen die bezig is met internet en zijn rendement op internetinvesteringen wil vergroten. In deze tweede editie besteden de auteurs aandacht aan de nieuwste trends, indicatoren en praktijkvoorbeelden. De beschreven methode bekijkt de internetactiviteiten vanuit vier perspectieven: financieel, de klant, de website zelf en de organisatie achter het web. De auteurs richten zich op het efficint zakendoen via het internet. Het ondernemen via de website neemt nog steeds toe, maar de investeringen blijven achter en leveren vaak ook onvoldoende rendement op. Ook zien ondernemers te weinig kans om hun naamsbekendheid via het internet te vergroten. In dit werk geven de auteurs aanwijzingen hoe het ondernemen (lees: verkopen) kan worden verbeterd. Er wordt ingegaan op Succesfactoren: nieuwe klanten, kosten, winstgevendheid, bereik van campagnes enzovoort. Ook wordt indringend ingezoomd op online marketingtechnieken. Interessant zijn de aanwijzingen over hoe je van online bezoekers vaste klanten kunt maken. Verder bevat het werk interviews met online-aanbieders (Bol, TNT, KLM, Tom Tom). Herziene en geactualiseerde heruitgave; nieuwe trends worden beschreven, meer concrete (en dus praktische) praktijkvoorbeelden gegeven. Ook de interviews zijn nieuw. Het boek is allesomvattend en praktisch en mag als naslagwerk worden beschouwd voor ondernemers en studenten. De tijd van spelen op het internet is voorbij. Je kan je als ernstig bedrijf of organisatie niet meer veroorloven een amateuristische website online te laten zetten door een of andere knutselaar of collega met wat extra tijd. Consumenten zijn zeer veeleisend geworden en voorspelbaar in hun onvoorspelbaarheid. Een grote uitdaging voor een onderneming, maar de mogelijkheden van een goede website zijn Dan ook enorm. De vraag is tegenwoordig dus niet zomaar of je een website hebt, maar ook of die site wel effectief is. Zijn de investeringen die je doet of wil doen gerechtvaardigd? Waar schort er nog wat en hoe los je dit op? Wanneer je als bedrijf wil nagaan of je doelstelingen gerealiseerd worden, dan is het Balanced Scorecard Systeem nooit veraf. Kritische succesfactoren worden getoetst aan 'Key Performance Indicators' en dit op het gebied van je financin, je klant, je organisatie ... en je website. Dit laatste hebben de auteurs verder ontwikkeld om zo tot een 'internet scorecard' te komen. Geert-Jan Smits en Joost Steins Bisschop besteden hierbij aandacht aan nieuwe trends, indicatoren, concrete praktijkvoorbeelden en interviews met prominente vakgenoten. Ze helpen je concreet bij het vertalen van doelstellingen naar successen en bij het implimenteren van de online strategie. Dit boek gaat natuurlijk verder dan alleen wat webstatistiekjes. Om de kwaliteit van je site en de organisatie Te meten zijn die immers weinig relevant. Belangrijker is wat de bezoeker van je site vindt en vandaar ook de nodige aandacht voor webanalytics, useability tests, enqutes en expertenonderzoeken. Een zeer interessant boek voor iedereen die genteresseerd is in het verbeteren van online resultaten. ER -