TY - BOOK ID - 183557 TI - Inspraak en participatie op school : naar een leerlingbetrokken school PY - 1999 SN - 9002176368 9789002176364 PB - Antwerpen Standaard Uitgeverij DB - UniCat KW - leerlingenparticipatie KW - School management KW - leraren-leerling relatie KW - onderwijssociologie KW - SO (secundair onderwijs) KW - Enseignement secondaire KW - Middelbaar onderwijs KW - 371.59 KW - #PBIB:+107.10 KW - #SBIB:316.334.1O280 KW - C3 KW - leerlingen KW - onderzoeksrapport KW - participatie KW - schooldirecteurs KW - schoolleven KW - secundair onderwijs (x) KW - #A9905A KW - 451.9 KW - Inspraak op school KW - Leerlingenraad KW - Participatie KW - Secundair onderwijs KW - 458.1 KW - Leerlingenparticipatie KW - Onderwijs KW - School KW - onderwijs en democratie KW - onderwijs: inspraak KW - #gsdbP KW - Democratisering. Medezeggenschap. Inspraak in schoolleiding KW - Onderwijs : Opvoeding : Algemeen KW - Relaties tussen personeel, school en community: algemeen KW - Kunst en cultuur KW - Overige onderwerpen KW - Organisatie - Management KW - (zie ook: teleonderwijs) KW - Historische en vergelijkende pedagogiek KW - Inspraak KW - Leerlingenraden KW - Pedagogiek en onderwijskunde KW - organisatie KW - onderwijsbeleid KW - Historische en vergelijkende pedagogiek. KW - Inspraak. KW - Leerlingenraden. KW - organisatie. KW - onderwijsbeleid. KW - 371.59 Democratisering. Medezeggenschap. Inspraak in schoolleiding KW - Organisatie. KW - Onderwijsbeleid. KW - Leerlingen KW - Leerling KW - Opvoeding KW - Pedagogiek KW - Statistische gegevens KW - Sport KW - Jongere KW - Vlaanderen KW - Emigratie UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:183557 AB - Dit boek bekijkt hoe een nauwere participatie en inspraak van leerlingen mogelijk is in het secundair onderwijs. Het richt zich vooral naar leerkrachten of directieleden die het inspraakproces willen begeleiden. Ze krijgen bruikbare middelen aangereikt om te peilen naar de kansen en moeilijkheden die in hun concrete situatie bestaan. Veel aandacht gaat ook naar de specifieke rol die het begeleiden van participatie vereist en welke opvattingen over groepswerk hierbij een houvast kunnen bieden. ER -