TY - BOOK ID - 1809588 TI - Lessen in orde: een onderzoek naar leerlingperspectieven in het voortgezet onderwijs PY - 1991 SN - 9052560560 PB - Amersfoort Acco DB - UniCat KW - Secondary education KW - Lerarenopleiding KW - algemeen KW - #SBIB:316.334.1O364 KW - #SBIB:316.334.1O440 KW - #SBIB:HIVA KW - tucht KW - secundair onderwijs KW - didactiek KW - Nederland KW - 482 KW - Onderwijssociologie: curricula van middelbaar onderwijs KW - Onderwijsgedrag: algemeen KW - secundair onderwijs - onderwijstypen en onderwijsvormen KW - algemeen. KW - Algemeen. UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:1809588 AB - Dit boek doet verslag van een onderzoek naar het socialisatieregime en de daarmee samenhangende leerlingperspectieven op vier schooltypen (LTO, LHNO, MAVO en HAVO). Van elk schooltype is zowel een school met een traditionele, strakke lesorde als een school met een nieuwe, soepeler lesorde onderzocht en ook nog een Middenschool. De variaties en lesvorm en leraarsgedrag, en daarmee corresponderende opvattingen en gedrag van leerlingen, worden uitvoerig beschreven. ER -