TY - BOOK ID - 1694621 TI - Toetsen in het hoger onderwijs AU - van Berkel, Henk AU - Bax, Anneke PY - 2006 SN - 9031348112 9789031348114 PB - Houten Bohn Stafleu van Loghum DB - UniCat KW - Didactic evaluation KW - multiple-choice vragen KW - vragen stellen KW - evaluatie (onderwijs) KW - Higher education KW - Evaluatietechnieken ; hoger onderwijs KW - Competenties ; hoger onderwijs KW - Toetsen (onderwijs) KW - 489.54 KW - Evaluatie KW - Hoger onderwijs KW - Toetsen KW - Examens KW - 371.26 KW - 378.012 KW - Evaluation de la formation Training evaluation KW - Examens Examens KW - Tests Tests KW - EVC (elders verworven competenties) KW - competenties KW - computers KW - didactiek KW - evaluatie KW - hoger onderwijs KW - overall-toets KW - plagiaat KW - portfolio's KW - stage KW - toetsen KW - Evaluatie van leerlingen (klassenraad, schoolrapport, toetsen) KW - 450.6 ) toetsen KW - 489.59 KW - hoger onderwijs : evaluatie (ler) KW - toetsbeleid KW - toetsen: hoger onderwijs KW - Assessment KW - Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie KW - Onderwijsresearch: hoger onderwijs. KW - Examens (hoger onderwijs) KW - Evaluatietechnieken KW - 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie KW - Didactische evaluatie KW - Hoger onderwijs. Universitair onderwijs KW - departement Gezondheidszorg 08 KW - toetsconstructie KW - portfolio KW - competentiegericht onderwijs KW - vraaggestuurd onderwijs KW - Onderwijsresearch: hoger onderwijs UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:1694621 AB - Sinds de verschijning van de eerste druk van Toetsen in het hoger onderwijs in 2002 is er veel veranderd op toetsgebied. Door nieuwe doelen, eisen en onderwijsvormen in het hoger onderwijs moeten opleidingen nog meer aandacht besteden aan de wijze waarop studenten worden getoetst. Toetsen in het hoger onderwijs gaat in op alle actuele ontwikkelingen. In deze tweede herziene druk komen daarom niet alleen de gebruikelijke toetsen met de computer, overalltoetsen, toetsen met portfolio's en voortgangstoetsen aan de orde. Omdat scholieren steeds meer gebruikmaken van bronnen op internet, is er bijvoorbeeld een hoofdstuk toegevoegd over het opsporen van plagiaat. Daarnaast zijn er hoofdstukken toegevoegd over de EVC-procedure (Erkenning Verworven Competentie) en over de gevolgen van het toenemende aanbod van vraaggestuurd en competentiegericht onderwijs. Tot slot is de literatuur aan het einde van elk hoofdstuk geüpdatet en uitgebreid. Dit inspirerende boek geeft docenten antwoord op alle vragen die te maken hebben met de kwaliteitscriteria, de beoordeling, de wijze van nakijken en de zak/slaaggrens van toetsen. Door de praktische hulpmiddelen als antwoordmodellen, specificatietabellen en checklists is Toetsen in het hoger onderwijs onmisbaar voor de lespraktijk van docenten in het hbo. ER -