TY - BOOK ID - 15834757 TI - Jongens zijn slimmer dan meisjes : 35 mythes over leren en onderwijs AU - De Bruyckere, Pedro AU - Kirschner, Paul A. AU - Hulshof, Casper PY - 2019 SN - 9789082542202 PB - Tielt LannooCampus DB - UniCat KW - Onderwijskunde. KW - onderwijsonderzoek KW - onderwijsrendement KW - Teaching KW - Educational psychology KW - gender KW - Education [Comparative ] KW - Enseignement comparé KW - Onderwijskunde [Vergelijkende ] KW - Pédagogie comparée KW - Vergelijkende onderwijskunde KW - Onderwijskunde KW - Leren KW - onderwijs KW - 450.4 KW - onderwijskunde KW - Onderwijs KW - 371 KW - Education KW - Curricula KW - Management KW - Comparative education KW - mythes KW - onderwijskunde, onderwijsonderzoek KW - mythen UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:15834757 AB - Dit is echt een heel origineel en informatief boek! In deze nieuwe, uitgebreide versie hebben de auteurs, aangevuld met een hoogleraar onderwijspsychologie, nieuwe inzichten en doorgeprikte mythes uit de Engelse vertaling toegevoegd aan de Nederlandse editie. Dat het boek internationaal een kassucces is, is niet verbazingwekkend, gezien het effect van het boek. In vijf rubrieken – mythes over leren, neuromythes, mythes over technologie in het onderwijs, mythes in onderwijsbeleid en hardnekkige mythes en mythes doorbroken – bespreken de auteurs volgens een vast stramien op basis van controleerbare bronnen in totaal 35 mythes. Hoewel uw recensent na lezing meer mythes armer was dan hem lief is, overheerst een goed gevoel. Zeer relevant voor het gehele onderwijsveld. © NBD Biblion INTERNET HEEFT ONDERWIJS OVERBODIG GEMAAKT. ONZE RECHTERHERSENHELFT IS CREATIEF, LINKS IS ANALYTISCH. JONGENS LEREN ANDERS DAN MEISJES... AL DIE ONZIN EN MEER ONTKRACHT. Wanneer het over onderwijs gaat, doen de gekste mythes de ronde. Het probleem daarbij is dat mensen die mythes voor waar aannemen en ze in het onderwijs toepassen. Met alle nare gevolgen van dien ... Dit boek neemt clichés over onderwijs en leren onder de loep, en laat er de meest recente wetenschappelijk onderbouwde inzichten op los. Zo sneuvelen onder andere de onterecht hoog ingeschatte leerstijlen, blijken herinneringen nooit waterdicht te zijn en wordt het voor eens en altijd duidelijk dat jongens echt niet beter zijn in wiskunde. Jongens zijn slimmer dan meisjes is een must voor iedereen die betrokken is bij onderwijs, van leerkrachten en ouders tot managers en opleidingsverantwoordelijken of onderwijsbestuurders. Deze nieuwe en uitgebreide versie biedt nog meer duiding en is verder aangescherpt met inzichten uit recent onderzoek. ER -