TY - BOOK ID - 14718707 TI - Tussen thuis en school : over contextuele leerlingbegeleiding AU - Van Mulligen, Wim AU - Gieles, Piet H.F. AU - Nieuwenbroek, Ard PY - 2007 SN - 9789033448706 PB - Leuven Acco DB - UniCat KW - Teacher education. Teacher's profession KW - 454.23 KW - 484.23 KW - Allochtonen KW - Echtscheiding KW - Faalangst KW - Gastarbeiders KW - Leerlingbegeleiding KW - Onderwijs KW - Parentificatie KW - Pesten KW - Vluchteling KW - Didactische principes KW - (zie ook: teleonderwijs) KW - #KVHB:Handboeken TP KW - #KVHB:Leerlingbegeleiding KW - agressiviteit KW - allochtonen KW - coaching KW - depressie KW - dialoog KW - erkenning KW - faalangst KW - gedragsstoornissen KW - interactie KW - leerlingenbegeleiding KW - loyaliteit KW - onderwijs KW - ouder-kind relatie KW - ouders van nu KW - pesten KW - schoolbegeleiding KW - verwijsgedrag KW - Contextuele therapie KW - Begeleiding KW - Studiebegeleiding KW - Contextuele theorie KW - onderwijsbegeleiding KW - Opvoeding KW - Pedagogiek KW - Statistische gegevens KW - Sport UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:14718707 AB - Leerlingbegeleiding neemt in het onderwijs een steeds belangrijker plaats in. De context van het kind, ouders - kind - school, staat daarbij centraal; met name zijn de relatie en de loyaliteit tussen ouders en kind van zeer grote invloed op de schoolloopbaan van het kind. In dit boek worden aspecten van deze omgevingsfactoren nader uitgewerkt. Daardoor wordt duidelijk wat de schrijvers verstaan onder het begrip contextuele leerlingbegeleiding. Zij geven daarbij veel herkenbare praktijkvoorbeelden en tot besluit een lijst van contextuele begrippen ER -