TY - BOOK ID - 14688704 TI - Gamedidactiek : het hoe en waarom van spellen in de les PY - 2017 SN - 9789090301068 9090301062 PB - Leusden Didactica DB - UniCat KW - Computerspelen ; onderwijs KW - Spelen ; didactiek KW - gaming KW - didactiek KW - Computerspelen KW - Didactische werkvormen KW - Leerstijlen KW - PXL-Education 2017 KW - onderwijs KW - didactische werkvormen KW - educatieve games KW - Didactic strategies KW - leerstrategieën KW - games KW - methodisch ontwerpen KW - feedback KW - Computerspel KW - Didactische werkvorm KW - Leerstijl KW - Actief leren. KW - Gamen. KW - Onderwijs. UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:14688704 AB - Spellen en computergames worden steeds meer ingezet in de les. Dr. Martijn C. KoopsGamedidactiek legt uit wat het nut van spellen in de les is.Waarom en hoe kun je spellen inzetten in je les?Dit boek is opgedeeld in twee delen.Deel 1 "Het nut van spellen in de les" geeft antwoord op vragen als: Wat kun je leren van het spelen van een spelletje? Welke meerwaarde heeft een spel in de les? Wat is het verschil tussen gamifi cation en educatieve spellen? Wat voor soort spel heb ik nodig? Hoe kan ik beoordelen of een spel geschikt is voor mijn les? Hoe geef ik een spel een slimme plek in een lesopzet? Wat voor verschillende soorten zijn er, en hoe kunnen deze worden gebruikt om verschillende leerdoelen te bereiken?Deel 2: "Spellen ontwerpen voor de les" licht aan de hand van praktijk voorbeelden toe hoe je een spel kunt ontwerpen dat past bij jouw specifi eke leerdoel. De auteur werkt als natuurkunde lerarenopleider aan de lerarenopleiding in Utrecht en past gamifi cation en educatieve games veelvuldig in zijn lessen toe. Zijn streven is om voor elk vak een ander spel te ontwerpen en zo zijn studenten bekend te maken met deze krachtige werkvorm.http://www.ako.nl ER -