TY - BOOK ID - 1466464 TI - Studiewijzers : visie, ontwerp en praktijk AU - Di Perna, J. AU - Donche, V. AU - Goegebeur, W. AU - Van Looy, L. AU - Van Petegem, Peter AU - Vernaillen, L. PY - 2004 SN - 9030180129 9030180617 9789030180616 PB - Mechelen Wolters Plantyn DB - UniCat KW - Studiebegeleiding KW - Studievaardigheden KW - Secundair onderwijs. KW - Leeromgeving. KW - Lerarenopleiding. KW - Studievaardigheden. KW - begeleidingsmethodieken KW - studiemethode-begeleiding KW - Didactic strategies KW - zelfstudie KW - Primary education KW - begeleid zelfstandig leren KW - onderwijsvernieuwing KW - studievaardigheden KW - zelfstandig leren KW - 454.23 KW - leerlingenbegeleiding KW - 454.21 KW - 484 KW - Begeleid zelfstandig leren KW - Leeromgeving KW - Leerstrategieën (Studiewijzers) KW - Studiemethodes (Studievaardigheden) KW - leeromgeving KW - studiewijzers KW - 454.2 KW - Leerlingbegeleiding KW - Zelfstandig leren KW - 371.385 KW - Begeleiding KW - Studiewijzers KW - studentenbegeleiding KW - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding KW - Didactische werkvormen KW - Didactische principes KW - Didactiek KW - Onderwijsstrategieën KW - Studiemethoden KW - Studie- en beroepsoriëntering KW - Zelfstudie KW - Studiemethode UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:1466464 AB - Hoofdstuk 1: Bouwen aan alternatieve leeromgevingenHoofdstuk 2: Een studiewijzer voor Begeleid Zelfstandig Leren1. Het begrip `studiewijzer'2. Studiewijzers in het continuüm naar begeleid zelfstandig leren3. Structuur van een studiewijzer4. De studiewijzer ontwikkeldHoofdstuk 3: Studiewijzers in de praktijkDeel 1: Begeleid zelfstandig geschiedenis leren: een praktijkvoorbeeld van het vak geschiedenisDeel 2: Studiewijzers voor het vak NederlandsHoofdstuk 4: Begeleid zelfstandig leren: een meervoudig innovatieproces1. Een meervoudig innovatieproces2. De hefboom `leren leren'3. De school als professionele leergemeenschapHoofdstuk 5: Zelf aan de slag met studiewijzers1.Reflecteren over een eigen studiewijzer2.Een elektronische studiewijzer ER -