TY - BOOK ID - 144945425 TI - Het ABC van regiomarketing : op zoek naar de essentie van een plek AU - Ten Hoor, Perry AU - Snijders, Geeke PY - 2013 SN - 9789023252399 PB - Z.p. Koninklijke Van Gorcum DB - UniCat KW - Marketing KW - Lokale overheid KW - Toerisme KW - Promotie KW - Provincie KW - Steden en gemeenten UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:144945425 AB - Regiomarketing is een niet meer weg te denken fenomeen binnen Nederlandse gemeenten en provincies. Steeds meer steden en regio's ontwikkelen een duurzaam en integraal regiomarketingbeleid en proberen met campagnes betekenis te geven aan plekken. Voor bewoners, voor ondernemers, voor bezoekers, voor bollebozen, voor bestuurders. Om zo mensen te verleiden, te bewegen, te motiveren of gewoon trots te laten zijn.Inclusief Drenthe campagne van A tot ZHet ABC van regiomarketing laat zien hoe een dergelijk traject in zijn werk gaat en geeft inzicht in de do's & don'ts van regiomarketing in praktijk. Niet zozeer voorschrijvend, alswel inspirerend. Met veel voorbeelden en cases waarin de campagne van Drenthe, een van de meest integrale regiomarketingcampagnes van Nederland, centraal staat.Een boek over binden en verbinden, herkennen en erkennen, kikkers en kruiwagens en hopen op het Snekerwaterpoort-effect. Met steeds de plek en het gevoel als uitgangspunt. Bron : http://www.vangorcum.nl ER -