TY - THES ID - 138571563 TI - Marketing voor een webshop voor 65+’ers. Hoe bereik je hen het best? AU - Vekeman, Yentl AU - Allemeersch, Anaïs AU - Odisee. Studiegebied Handelswetenschappen & Bedrijfskunde PY - 2020 PB - Brussel : Odisee DB - UniCat UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:138571563 AB - Mijn bachelorproef is gebaseerd op een specifieke vraag uit het werkveld, namelijk: ‘Hoe bereik je de 65+’er het best?’ Om tot de juiste inzichten te komen heb ik als onderzoeksmethode ervoor gekozen om een enquête te lanceren. Via deze weg tracht ik te ontdekken wat de 65+’ers zelf verkiezen, wat volgens mij de meest nuttige informatie oplevert. De enquête is wegens de covid-19 situatie enkel online verspreid, maar leverde alsnog 126 respondenten op. Wanneer we spreken over de hedendaagse senior of 65+’er dan spreken we over personen die enorm veel waarde hechten aan normen en waarden zoals eerlijkheid en vertrouwen. Het is een doelgroep dat met de jaren steeds jonger wordt (van denkpatroon). Ze proberen mee te zijn met de jongere generaties en worden digitaal steeds actiever. Uit mijn onderzoek is gebleken dat de 65+’er van vandaag vrij positief tegenover reclame en productinformatie staat. De doelgroep blijft trouw aan de traditionele communicatiekanalen, maar is zeker niet afgeschrikt door de nieuwere, digitale media. Het vertrouwen in sociale media is groot en dit vormt kansen voor de webshop om kort bij haar klanten te zijn. Naast duidelijke foto’s wordt ook videocontent enorm gewaardeerd door de 65+’ers, wat het inzetten van video marketing een interessante optie maakt voor de onderneming. Videocontent kan een multifunctionele en visuele communicatietool zijn. Kortom, de meest effectieve communicatiemix voor deze doelgroep maakt gebruik van zowel online als offline kanalen. Weg met het cliché dat ouderen enkel offline te bereiken zijn. Voor elke boodschap is een ideaal communicatiekanaal. ER -