TY - THES ID - 137306981 TI - Motivatie door Blended Learning AU - Peeters, Robin AU - Peeters, Nick AU - Thomas More Kempen. Departement PY - 2017 PB - Vorselaar : Thomas More Kempen DB - UniCat UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:137306981 AB - Bij het uitwerken van dit onderzoeksproject willen wij nagaan of de onderwijsbenadering 'blended learning' wel degelijk een meerwaarde biedt voor de motivatie bij leerlingen uit de tweede graad van het secundair onderwijs. Om hierop te kunnen antwoorden, zijn we met behulp van een enquête, uitgewerkt door Sierens en Vansteenkiste (Sierens & Vansteenkiste, 2009) op basis van de zelfdeterminatietheorie van Deci en Ryan (Deci & Ryan, 2002) aan de slag gegaan. We hebben in vier verschillende klassen twee keer een enquête afgenomen. Op deze manier kregen we een goed beeld van de evolutie in motivatie bij de leerlingen. Het uiteindelijke onderzoek en de resultaten kan u terugvinden in deze paper. ER -