TY - BOOK ID - 136778721 TI - Studeren met succes : wat de wetenschap jou als student vertelt over effectief studeren AU - Hoof, Tine AU - Surma, Tim AU - Kirschner, Paul A. PY - 2023 PB - Mechelen Thomas More DB - UniCat UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:136778721 AB - Deze publicatie is een speciale uitgave van Studeren met succes voor de studenten van de Thomas More-hogeschool. De oorspronkelijke publicatie kwam tot stand met de steun van het voortgezet algemeen volwassenenonderwijs (vavo). De drie auteurs van dit boek combineren de wetenschap van het leren en studeren met de klaspraktijk. Bij elkaar zijn ze goed voor meer dan 15.000 lesuren voor de klas en meer dan 500 wetenschappelijke publicaties. Tine Hoof heeft twaalf jaar ervaring als leerkracht en studiecoach in het secundair en hoger onderwijs. Bij het Expertisecentrum Onderwijs en Leren van Thomas More-hogeschool, doet ze onderzoek naar effectieve studeerstrategieƫn. Daarnaast geeft ze trainingen rond leren studeren voor scholen. Tim Surma is onderzoekmanager van het Expertisecentrum Onderwijs en Leren. Hij kan putten uit 20 jaar ervaring in het lesgeven in het secundair onderwijs, aan de lerarenopleiding en in de masteropleiding Onderwijswetenschappen. Hij doet promotieonderzoek omtrent effectieve leer- en instructiestrategieƫn en is auteur van het boek Wijze lessen: Twaalf bouwstenen voor effectieve didactiek. Prof. dr. Paul A. Kirschner, dr.h.c. is emeritus hoogleraar Onderwijspsychologie aan de Open Universiteit (Nederland) en doctor honoris causa (eredoctor) aan de Universiteit van Oulu (Finland). Paul is ook research fellow van de American Educational Research Association, de International Society of the learning Sciences en het Netherlands Institute for Advances Studies in the Social Sciences and Humanities. Hij is internationaal erkend expert in zijn vakgebied en is gastprofessor aan Thomas More-hogeschool in Belgiƫ. Paul is ook co-auteur van Wijze lessen. ER -