TY - BOOK ID - 13664440 TI - Actief met taal : didactische werkvormen voor het talenonderwijs AU - De Coole, Dieuwke AU - Valk, Anja PY - 2010 SN - 9789046901984 904690198X PB - Bussum Coutinho DB - UniCat KW - Dutch language KW - Study and teaching KW - Didactische werkvormen. KW - Taal en talen KW - Taal KW - Taalonderwijs. KW - Didactiek. KW - didactische werkvormen KW - talenonderwijs KW - Didactics of languages KW - didactiek KW - lezen KW - schrijven KW - spreken KW - taal KW - vreemdetalenonderwijs KW - woordenschat KW - 456.2 KW - taalonderwijs KW - talen KW - 485.1 KW - Didactische werkvormen KW - Talenonderwijs KW - 456.1/2 KW - 475.2 KW - Didactiek KW - Lezen KW - Schrijven KW - Taalonderwijs KW - Woordenschat KW - luisteren KW - Lezen; ba.o. KW - Luisteren; ba.o. KW - Nederlands voor anderstaligen KW - Nederlands KW - Schrijven; ba.o. KW - taalcursus KW - 101123.jpg KW - Taalonderwijs ; didactiek KW - didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen KW - Nederlandse taal- en letterkunde KW - Taal en letterkunde KW - Taalonderwijs; Nederlandse taal KW - Nederlande taal en letterkunde KW - Didactiek van de talen KW - departement Lerarenopleiding 11 KW - taaldidactiek KW - Lezen; ba.o KW - Luisteren; ba.o KW - Schrijven; ba.o KW - Didactische werkvorm KW - Interactief onderwijs KW - Kleuter KW - Geschiedenis KW - Anderstalige KW - Spraaktechnologie KW - Therapie KW - Dutch language - Study and teaching UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:13664440 AB - Taalmethodes bieden vaak kant-en-klare lessen waarmee docenten efficiƫnt en verantwoord aan de leerdoelen kunnen werken. Toch blijven docenten behoefte hebben aan werkvormen die ze in kunnen zetten om te reageren op wat er in de klas gebeurt. Hoe kun je die woordenlijst nog een keer de revue laten passeren? Hoe kun je een ingeslapen klas voor het resterende half uur weer oppeppen? Hoe zet je je leerlingen of cursisten wat actiever aan het werk met die leesopdracht? In Actief met taal bieden de auteurs ruim zestig verschillende werkvormen aan die als inspiratiebron voor de (aspirant) taaldocent kunnen dienen. De werkvormen zijn gegroepeerd en voorzien van labels die de vaardigheid, het taalniveau waarop je de werkvorm kunt gebruiken, en de groeperingsvorm aanduiden, zodat een geschikte werkvorm gemakkelijk te vinden is. Ook worden variatiemogelijkheden en didactische tips gegeven. Met Actief met taal kan iedere taaldocent - beginnend of ervaren en in welke moderne taal dan ook - zijn vakmanschap een nieuwe impuls geven om het onderwijs leuker, dynamischer of efficiƫnter te maken. Handleiding voor docenten in het volwassenenonderwijs. ER -