TY - THES ID - 136129538 TI - Hoe kunnen de verschillende doelen rond zelfregulerend vermogen worden ingezet om het eigenaarschap over het leerproces van de oudste leerlingen uit de lagere school te vergroten? AU - Waelkens, Jellina AU - Dossche, Sofie AU - Katholieke Hogeschool VIVES: Tielt. SG Onderwijs PY - 2019 PB - Tielt : Katholieke Hogeschool VIVES: Tielt DB - UniCat UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:136129538 AB - In deze bachelorproef ligt de focus op de persoonsgebonden ontwikkeling van de leerlingen. Bij de aanvang van de bachelorproef werd er gestart met het uitvoeren van een literatuurstudie. Vervolgens werd er een praktijkanlayse uitgevoerd om de noden van VBS Berchem-Kwaremont inzake dit onderwerp te ontdekken. Uit deze analyse is gebleken dat de school de zelfstandigheid en het eigenaarschap over het leerproces bij de leerlingen wou vergroten. Vanuit een combinatie van de verschillende elementen die in de literatuurstudie en praktijkanalyse naar voor kwamen werd de onderzoeksvraag opgesteld. Op basis van deze onderzoeksvraag werden er een aantal instrumenten ontwikkeld die deel uitmaken van het eindproduct, namelijk een handleiding. Deze handleiding heeft als doel het eigenaarschap over het leerproces in handen van de leerlingen te leggen. In deze handleiding kan u ondermeer lesfiches, didactische suggesties en materiaal terugvinden. ER -