TY - THES ID - 135961927 TI - Bekendheids- en tevredenheidsonderzoek van het Vlaams Paardenloket. AU - Van der Veken, Jana AU - Verbeeck, Frank PY - 2011 PB - Heverlee Katholieke Hogeschool Leuven. Departement Economisch Hoger Onderwijs DB - UniCat UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:135961927 AB - Om als onderneming succesvol te zijn, is het zeer belangrijk om gekend te zijn bij het grote publiek en de behoeften van haar doelgroep te vervullen. Maar is dat voldoende? Wat weet de doelgroep van de onderneming? Is de doelgroep tevreden over de volledige dienstverlening van de organisatie? Een marktonderzoek geeft een onderneming de kans om voorgenoemde vragen zelf aan zijn doelgroep voor te leggen en is dus van cruciaal belang voor een organisatie. Het geeft de organisatie de kans om in te spelen op veranderingen en een tandje bij te steken waar nodig. Hierdoor kan het bedrijf goede en weloverwogen beslissingen nemen. Tijdens mijn stage bij het Vlaams Paardenloket kreeg ik de kans om zelf dergelijk marktonderzoek uit te voeren. Op die manier heb ik gemerkt dat een goede voeling met de doelgroep een bepalende factor is voor het succes van de onderneming. In het eerste deel van deze scriptie wordt er een korte beschrijving van het Vlaams Paardenloket en haar verschillende taken gegeven. Op die manier wordt er een beeld geschetst van de huidige Vlaamse paardensector en de rol van het Vlaams Paardenloket. Het tweede hoofdstuk stelt het onderzoeksproces voor, waar iedere stap uit het proces theoretisch toegelicht wordt. Het derde hoofdstuk bespreekt het uitgevoerde onderzoek. Hierin worden dezelfde stappen als in het tweede hoofdstuk gevolgd. Tot slot geeft de conclusie de sterke en zwakke punten van het Vlaams Paardenloket weer. Deze zullen gevolgd worden door enkele suggesties. (Bron: auteur) ER -