TY - THES ID - 135724976 TI - Verkoop van fitness-abonnementen : een vergelijkend onderzoek bij fitnesscentra in Vlaanderen AU - Marchand, Maryse AU - Bosschaert, Andries AU - De Roeck, Kurt PY - 2015 PB - Heverlee UC Leuven-Limburg. Lerarenopleiding Leuven DB - UniCat UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:135724976 AB - Om ons onderzoek tot een goed einde te kunnen brengen, zijn we op zoek gegaan naar een verbreedde uitleg van een aantal kernwoorden die ons onderzoek bepalen. De kernwoorden die het belangrijkst zijn in ons onderzoek zijn zowel fitness met onderverdeling in de betekenis van algemene fitness en personal coaching, als een verduidelijking van wat een abonnement precies inhoudt en als laatste welke verkooptechnieken er gehanteerd worden. In een eerste deel van dit eindwerk zijn we op zoek gegaan naar wat de mensen verwachten in een fitness. Hiervoor hebben we informatie geput uit de vragen naar de mensen toe. Om tot deze antwoorden te bekomen, hebben we onze ervaringen in een enquĂȘte gegoten. Het tweede deel van dit eindwerk bestaat uit het aanbod van de verschillende fitnesscentra. Hier hebben we een vergelijkende studie gemaakt op wat de verschillende fitnesscentra aanbieden en wat de klanten verwachten. Als derde en laatste deel zijn wij op zoek gegaan hoe fitnessabonnementen worden aangeboden. Om deel drie en deel twee te concretiseren zijn wij op onderzoek gegaan bij fitnesscentra in Brugge, Leuven, Tongeren, Landen, Tienen en Sint-Truiden. (Bron: auteurs) ER -