TY - GEN object ID - 131742301 TI - Gevoelens- en behoeftespel AU - Van Bladel, Corry Laura AU - Slegers, Maja PY - 2011 PB - Mechelen Jeugd en Vrede DB - UniCat KW - Affective and dynamic functions KW - Primary education KW - Secondary education KW - Orthopedagogics UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:131742301 AB - Wanneer we onze gevoelens kennen en kunnen verwoorden, kunnen we een duidelijker beeld krijgen van onze vervulde en onvervulde behoeften. Door het spelen van het gevoelens- en behoeftespel wordt de woordenschat verruimd om gevoelens en behoeften genuanceerder te kunnen benoemen. Bovendien worden de spelers meer bewust van, en krijgen ze voeling met hun gevoelens en behoeften. Het ideeëngoed van dit spel sluit aan bij de visie van Marshall Rosenberg op Geweldloze Communicatie. Het spel is geschikt voor kinderen (vanaf zes jaar), jongeren en volwassenen. Aan de hand van deze kaartjes kunnen ze meer tot the point komen en hun communicatie helderder maken. Het spel kan gespeeld worden in verschillende contexten zoals jeugdbeweging, school, gezin, team, enz. Ze zijn een handig hulpmiddel voor bijvoorbeeld het evalueren van een activiteit, het bespreken van een pestproblematiek, het voorbereiden of structureren van een gesprek, het vertellen van verhalen, enz. ER -