TY - BOOK ID - 131618687 TI - Gender matters in educational administration and policy : a feminist introduction AU - Blackmore, Jill AU - Kenway, Jane PY - 1993 PB - London The Falmer Press DB - UniCat KW - Developmental psychology KW - Social stratification KW - Sociology of minorities KW - Age group sociology KW - Sociology of the family. Sociology of sexuality KW - Sociology of organization KW - Sociology of work KW - Social policy KW - Public administration KW - Educational psychology KW - Study methods KW - Teaching KW - Feminism KW - Disability KW - Equal opportunities KW - Children KW - Academic performance KW - Management KW - Girls KW - Government policy KW - Sexual division of labour KW - Private sphere KW - School management KW - Social inequality KW - Choice of study KW - Theory KW - Policy KW - Book KW - anno 1800-1899 KW - anno 1900-1999 KW - Australia UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:131618687 AB - Waarom lezen jongens niet graag? Waarom kiezen zowel meisjes als jongens hun studierichting/vakken op een stereotiepe manier? Waarom is gescheiden onderwijs nog steeds controversieel (in Groot-Brittanniƫ). Op al deze vragen wordt geprobeerd een antwoord te formuleren. De auteur kiest in dit boek een andere invalshoek om de sekseverschillen binnen het onderwijs te analyseren. Ze wil naast een sociologische invalshoek een psychoanalytische kijk introduceren. Vanuit dit perspectief komen o.a. volgende onderwerpen aan bod: het verborgen leerplan, het lesgeven, de onderwijsprogramma's, gescheiden onderwijs, de communicatie tussen leerkracht en leerling in de klas. ER -