TY - BOOK ID - 131617215 TI - De onderwijsachterstand van jongens : omvang, oorzaken en interventies AU - Driessen, Geert AU - Van Langen, Annemarie PY - 2010 PB - Nijmegen ITS, Radboud Universiteit Nijmegen DB - UniCat KW - Developmental psychology KW - Teaching KW - Kindergarten KW - Primary education KW - Secondary education KW - Educational sciences KW - Boys KW - Academic performance KW - Education KW - Book KW - Netherlands UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:131617215 AB - Dit rapport is een update van een studie uit 2006. In die studie werden de leerprestaties en schoolloopbanen van jongens en meisjes met elkaar vergeleken en dit zowel in het basisonderwijs als in de eerste jaren secundair onderwijs in Nederland. De update kwam er op vraag van het Nederlandse parlement. De aanleiding hiervoor waren berichten in de media die wezen op een toenemende leerachterstand van jongens in de laatste jaren. Meten is weten en dus werd er een vervolgonderzoek uitgevoerd. De resultaten hiervan kan je in deze publicatie lezen. ER -