TY - BOOK ID - 131169729 TI - Matrix wiskunde AU - Van Duffel, Lief AU - D' Hollander, Mieke AU - De Crop, Katrijn AU - Bormans, Marleen AU - Catruyvels, Jan AU - De Witte, Bruno AU - Tydtgat, Patrick AU - Van de Weyer, Delphi AU - Delmotte, Karolien AU - Goetschalckx, Els AU - Grieten, Chris AU - Rucquojj, Sonja AU - Snijers, André AU - Surma, Tim AU - Vancleef, Rob AU - Weyns, Betty AU - Vandepitte, Hannelore AU - Bollengier, Patrick AU - Cambré, Chris AU - Goethals, Cecile AU - Vandersteene, An AU - Sabbe, Vera AU - Bourgeois, Parcifal AU - Robesyn, Sven AU - Schoenmaeckers, Ann AU - Beunens, Tine AU - Dekeyser, Brecht AU - Vandevelde, Dieter AU - Wyn, Erika AU - Lamotte, Hilde AU - Gheysens, Luc AU - Vandamme, Katrien PY - 2009 PB - Kapellen Uitgeverij Pelckmans DB - UniCat KW - Didactics of mathematics KW - Didactics of secundary education KW - Didactics of the technical, artistic and vocational education KW - wiskunde UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:131169729 AB - Matrix Wiskunde biedt al het nodige om leerlingen warm te maken voor wiskunde en ze tegelijkertijd uit te dagen om hun grenzen te verleggen. Elk op zijn niveau. De leerstof wordt stap voor stap opgebouwd, zowel vertrekkend vanuit voorbeelden uit de eigen leefwereld van de jongeren als vanuit de wiskunde zelf. Er wordt veel aandacht besteed aan haalbare problem solving en out of the box denken. Telkens op het niveau van de leerlingen. De spiraalaanpak laat toe om vooruit te kijken en binnen nieuwe leerstof terug te grijpen naar vaardigheden uit de voorbije jaren. Elke leerkracht bepaalt zelf hoe hij zijn lessen organiseert. Afhankelijk van de eigen voorkeuren, de beschikbare klasinfrastructuur, de grootte van de klasgroep, enz. Elk matrixboek bevat per lesgeheel een openleertraject: alle informatie over de prestaties en vorderingen van elke leerling op één fiche. Leerlingen, leerkrachten en ouders krijgen makkelijk zicht op de sterktes en zwaktes van de leerling, zonder extra toetsen of verbeterwerk. Zo leren jongeren dat hun succes niet afhangt van de leerkracht maar van zichzelf. ER -