TY - THES ID - 128703489 TI - Digital Signage: "De invloed van het tonen van videoboodschappen op digitale schermen op de perceived waiting time van consumenten" AU - Lintermans, Yanne AU - GHB. AU - Hogeschool Gent. PY - 2012 PB - Gent : s.n., DB - UniCat KW - Attentional model. KW - Digital signage. KW - Ingeschatte wachttijd. KW - Klantentevredenheid. KW - Perceived waiting time. KW - Storage-size model. KW - Waargenomen wachttijd. UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:128703489 AB - In deze scriptie wordt de invloed van het tonen van een nieuwsbericht, een tv-programma en een reclameboodschap op digitale schermen onderzocht op de ingeschatte wachttijd. Over hoe mensen de tijd gaan inschatten is nog steeds geen duidelijkheid. Twee modellen, het attentional model en het storage size model, beweren beide het tegengestelde. De grote vraag die gesteld werd was of mensen gingen de wachttijd korter gingen inschatten wanneer zij afgeleid werden van de tijd door het tonen van videoboodschappen. Uit het onderzoek bleek het tonen van nieuwsberichten en tv-programma's daadwerkelijk een positieve invloed uit te oefenen op de ingeschatte wachttijd van respondenten. Waarom het ene bericht meer invloed heeft dan het andere kon uit dit onderzoek niet ten gronde afgeleid worden. ER -