TY - THES ID - 128698785 TI - An analytic description of humour in British and Flemish advertisements. AU - Pauwels, Kurt AU - Hogeschool Gent. PY - 2001 PB - Gent : s.n., DB - UniCat KW - Analyse. KW - Engeland. KW - Engels. KW - Humor. KW - Nederlands. KW - Reclame. KW - Semantisch - lexicaal. KW - Studie van tekstsoorten. KW - Vergelijking en beschrijving. KW - Vlaanderen. UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:128698785 AB - Doelstelling: De scriptie behandelt humor in reclame en die analyse is gebaseerd op acht vragen die telkens toegepast zijn op beide corpora. Deze vragen hebben betrekking op specifieke aspecten van zowel de gebruikte humor als de advertentie zelf, zoals bij voorbeeld doelgroepen, productiecategorieƫn, soorten humor en de elementen in de reclame die het humoristische effect creƫren. De resultaten uit het onderzoek in beide corpora worden nadien vergeleken om eventuele verschillen te distilleren. Middelen: Een Brits en een Vlaams corpus van elk 100 gepubliceerde reclames, gedrukt tussen oktober 1999 en april 2001. Resultaten: De scriptie is een beschrijvende studie van enkele aspecten van zowel humor als reclame door de beide corpora van Vlaamse en Britse reclames te vergelijken. ER -