TY - THES ID - 127566143 TI - De marketing van duurzaam toerisme. case: Indonesiƫ. AU - Cansse, Daphne AU - Hogeschool Gent AU - FBO AU - Joker AU - Van Ryssen, Stephaan PY - 2012 PB - Gent : [s.n.], DB - UniCat KW - Indonesiƫ UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:127566143 AB - Duurzaam toerisme kent de laatste jaren een flinke opmars. In zijn essentie is toerisme belastend voor de mens en zijn omgeving, maar het kan ook zorgen voor een beter behoud van deze aspecten. In deze bachelorproef wordt een poging ondernomen om de marketingaanpak voor duurzaam toerisme duidelijk te omschrijven. Eerst wordt duurzaam toerisme algemeen besproken met onder andere de principes en de voordelen. Daarna volgt het strategische luik met daaronder de positionering en de segmentering. Ten slotte geeft de bachelorproef een kijk op de marketingmix met het product, de prijs, de communicatie en de distributie. Voor het praktische gedeelte worden Indonesiƫ, de touroperator Joker en Via Via Jogja besproken. ER -