TY - BOOK ID - 12462285 TI - Van massa naar mens : bereiksonderzoek in een veranderende mediawereld AU - Van Veenendaal, Doran AU - Faasse, John PY - 2010 SN - 9789076802541 PB - Amsterdam SWOCC : Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie DB - UniCat KW - Media KW - Evolutie. KW - Mediabereik KW - Sociale communicatie KW - Internet KW - Mediaplanning KW - Media-onderzoek KW - Reclame KW - Reclamecampagnes KW - #SBIB:309H2821 KW - #SBIB:309H400 KW - #SBIB:303H14 KW - Reclameboodschap: functies, genres, taalgebruik historiek KW - Media en publieksgroepen: algemene werken KW - Methoden en technieken van de communicatiewetenschap KW - Mediaonderzoek KW - Reclamecampagne UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:12462285 AB - De mediawereld ondergaat een ware revolutie. Een alsmaar groeiend aantal mediakanalen kan door middel van nieuwe technologieën op elk gewenst moment, vanaf iedere locatie, op een mobiele telefoon, laptop of e-reader worden gebruikt. Wat is de invloed hiervan op het huidige bereiksonderzoek? Deze publicatie laat in de eerste plaats zien dat bereik een fundamentele en objectieve maat is voor mediaplanning. Vervolgens wordt belicht dat door de fragmentatie van media(publiek) het massabereik vervaagt. Het gevolg hiervan is de inzet van steeds meer crossmediale campagnes. De vraag is hoe het huidige bereiksonderzoek kan omgaan met deze ontwikkelingen. Blijft bereik relevant? Als antwoord zijn acht toekomstscenario's in de publicatie beschreven. Hiervoor zijn 32 experts geïnterviewd en is literatuuronderzoek verricht. Dit overzichtswerk kan als handvat dienen ter voorbereiding op de toekomst van bereiksonderzoek. ER -