TY - BOOK ID - 12458963 TI - Studiebegeleider : klas 4 tot 6 PY - 2008 SN - 9789030126973 PB - Mechelen Plantyn DB - UniCat KW - Leren leren. KW - Ouderparticipatie KW - Planning. KW - Studievaardigheden KW - Basisonderwijs. KW - studievaardigheden KW - lager onderwijs 4de jaar (doelgroep) KW - schoolagenda KW - Pupil counseling. Pupil guidance KW - Study methods KW - lager onderwijs 3de graad (doelgroep) KW - Didactics of primary education KW - 450.8 KW - basisonderwijs KW - studiebegeleiding KW - studiemethoden KW - Leren leren KW - Schoolagenda's(agenda's) KW - Studiemethodes (Studievaardigheden) KW - 2e graad l.o. KW - 475.6 KW - 4e leerjaar l.o. KW - 4e leerjaar lager onderwijs KW - 5e leerjaar lager onderwijs KW - 6e leerjaar lager onderwijs KW - Handboek/cursus KW - Leren KW - Schoolagenda's KW - Studiemethoden KW - . KW - Begeleiding ; onderwijs KW - Studiebegeleiding ; lagere school KW - Studiemethode ; lagere school KW - Studievaardigheden ; basisonderwijs KW - methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen KW - Methodiek van het studeren KW - Informatiekunde KW - (zie ook: Studiemethoden) KW - (zie ook: interactief leren) KW - 2e graad l.o KW - 4e leerjaar l.o KW - #BSCH: vak: schoolagenda KW - Schoolbooks - Didactic material KW - Studiemethode KW - Schoolagenda UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:12458963 AB - Mijn studiebegeleider is niet zomaar een agenda waarin de leerlingen hun lessen en huistaken noteren. Deze uitgave wil hen leren hoe ze hun studieactiviteiten efficiƫnt kunnen plannen. Daarnaast wil hij ook een hulp zijn bij het verwerven van een goede studiehouding. Uiteraard is hierbij de samenwerking tussen school en thuis zeer belangrijk. Er wordt dan ook wekelijks ruimte voorzien voor opmerkingen of suggesties van de leerkracht en de ouders. Elke week staat een bepaalde studiehouding centraal. Soms is dat aandachtspunt reeds aangegeven. Als dat niet het geval is, maken de kinderen in overleg met u een keuze uit de lijst vooraan op de cover. Het hoofddoel van het werken met weekpunten is leren reflecteren over de eigen denk-, werk- en leerprocessen. Door deze reflecties met de leerlingen te bespreken, geeft u een concrete invulling van de eindtermen 'leren leren'. ER -