TY - BOOK ID - 12190224 TI - Merkoriëntatie als succesrecept PY - 2009 SN - 9789076802473 PB - Amsterdam SWOCC : Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie DB - UniCat KW - Merkoriëntatie. KW - Merkbeleid KW - Merkstrategieën KW - Merkwaarde KW - Branding KW - #SBIB:309H2811 KW - Reclame: bedrijfseconomische aspecten, productie- en distributiestructuren (bedrijfstak, media, mediaplanning) KW - Merkstrategie UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:12190224 AB - Medewerkers van Google worden gescreend op hun ‘Google worthiness' en BMW laat een hoofdkantoor ontwerpen dat naadloos aansluit op de merkwaarden kwaliteit, technologie, prestaties en exclusiviteit. Hoe verschillend ook, ‘s werelds sterkste merken hebben in ieder geval één ding gemeen: zij krijgen in hun organisaties de allerhoogste prioriteit. Eind jaren '90 wordt hiervoor de term merkoriëntatie geïntroduceerd. In deze publicatie wordt antwoord gegeven op de vraag of Nederlandse organisaties financieel beter presteren naarmate ze meer merkgeoriënteerd zijn. Is merkoriëntatie daadwerkelijk het succesrecept? En wat zijn dan de ‘ingrediënten' van merkoriëntatie? Aan de hand van een overzichtelijk stappendiagram en een merkoriëntatie checklist zet SWOCC voor u uiteen wat de belangrijkste voorwaarden zijn voor het creëren én behouden van een merkgeoriënteerde organisatie. ER -