TY - BOOK ID - 11546667 TI - Hoe geef je met voldoening les aan pubers? : 50 praktijktips voor de leraar PY - 2013 SN - 9789006952650 PB - Baarn ThiemeMeulenhoff DB - UniCat KW - Teacher education. Teacher's profession KW - motiverend onderwijs KW - Didactics KW - lesgeven KW - SO (secundair onderwijs) KW - #PBIB:+110.61 KW - 484.23 KW - Orde KW - Leerkrachten-leerlingen KW - Motivatie KW - Jongeren KW - Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Algemeen KW - Didactische principes KW - Lesgeven KW - Tucht KW - Klassenmanagement KW - Pubers KW - Secundair onderwijs KW - Jeugd KW - Puber KW - Internationalisering KW - Jongere UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:11546667 AB - In deze herziene druk is er meer aandacht voor kennisoverdracht en lesovergangen. De nieuwste ICT – ontwikkelingen als ‘Flipping the classroom’ en omgang met mobieltjes in de klas zijn verwerkt. De bijbehorende website Lesaanpubers.nl (in ontwikkeling) bevat een interactief spel met stellingen en video-verwijzingen van de auteur naar praktijksituaties in de klas. Eerst wordt ingezoomd op het houden van orde en opbouwen van een band met klassen en leerlingen, gaandeweg komen thema's als motiveren en inspireren aan bod. Uitgangpunten en tips zijn in elke klassituatie bruikbaar. Wanneer leraren zich minder zorgen hoeven te maken over de orde in de klas, kunnen zij zich veel meer gaan concentreren op vakkennis- en vaardigheden bij leerlingen. De auteur van dit boek laat zien dat je op een humorvolle en deskundige manier les kunt geven aan pubers. De uitgangspunten en tips zijn in elke klassensituatie bruikbaar: of je nu voor de klas staat in groep 7 of 8 van de basisschool, het voortgezet onderwijs, op een ‘zwarte’ of ‘witte’ school. In dit boek gaat het over de 80% van het lesgeven die je als leraar zelf in de hand hebt, die trainbaar en leerbaar is! Gaat het in het begin vooral over het houden van orde en het opbouwen van een goede band met klassen en leerlingen, gaandeweg komen thema’s als motiveren, uitdagen en inspireren aan bod. Duidelijk wordt dat ‘traditionele’ uitgangspunten vaak onontbeerlijk zijn bij het uitvoeren van ‘modernere’ werkvormen. ER -