TY - BOOK ID - 11372647 TI - Van leertheorie naar onderwijspraktijk AU - Veen, Tjipke van der. AU - Van der Wal, Jos. PY - 2016 SN - 9789001866204 PB - Groningen Noordhoff Uitgevers DB - UniCat KW - Leerpsychologie KW - Cognitive psychology KW - Teaching KW - Educational psychology KW - onderwijspraktijk KW - leertheorieën KW - 415.4 KW - Didactiek (Vakdidactiek) KW - geheugen KW - Leerprocessen KW - Leren KW - Probleemoplossend denken KW - Zelfstandig leren KW - behaviorisme KW - cognitieve ontwikkeling KW - handelingsstoornissen KW - leerdoelen KW - leerprocessen KW - leren KW - probleemoplossend denken KW - zelfstandig leren KW - Hogere geestelijke functies KW - Cognitieve psychologie KW - Pedagogische psychologie KW - Onderwijskunde UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:11372647 AB - Van leertheorie naar onderwijspraktijk relateert inzichten uit verschillende leertheorieën aan het onderwijzen en leren van leerlingen. Vragen als "Hoe kan ik leerlingen een bepaald gedrag aanleren of afleren" of "Hoe kunnen leerlingen het best begrippen leren of feiten onthouden?", worden op heldere wijze beantwoord. De antwoorden worden theoretisch onderbouwd en geïllustreerd met voorbeelden uit de praktijk van het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs. ER -