TY - BOOK ID - 107988912 TI - Gamedidactiek 2 : gamificeren met zelfgemaakte formatieve computerspelletjes PY - 2020 SN - 9789090325163 PB - [Leusden] Uitgeverij Didactica DB - UniCat KW - Didactic strategies KW - leerstrategieën KW - games KW - methodisch ontwerpen KW - didactiek KW - feedback KW - Actief leren. KW - Gamen. KW - Onderwijs. UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:107988912 AB - Leerlingen hebben behoefte aan feedback. Ze willen weten of ze goed bezig zijn en waar de kennis en of vaardigheden tekort schieten. In een klas is meestal maar één docent. Dat maakt het geven van persoonlijke feedback lastig. Computerspelletjes kunnen hier een uitkomst bieden. Leerlingen vinden spelletjes vaak leuk en uitdagend. Als we nu slimme spelletjes ontwerpen, kunnen we die gebruiken om de leerling van feedback te voorzien, en tegelijkertijd te motiveren. Dit boek biedt eerst een structuur om lesinhoud op te delen in onderdelen. Vervolgens analyseren we de onderdelen en bekijken wat voor spellen daar het beste bij passen. Steeds maken we gebruik van eenvoudige computerspellen, die we als docent daadwerkelijk zelf kunnen realiseren, zonder dat we hoeven te programmeren. Zo bouwen we, stap voor stap, een compleet arrangement van formatieve toetsspellen bij een specifieke les of cursus. ER -