TY - BOOK ID - 1036845 TI - Personeelstevredenheid meten PY - 2002 VL - *1 SN - 9058528278 PB - Mechelen Kluwer DB - UniCat KW - Kwaliteitszorg KW - Personeelsbeleid. KW - Ondernemingen. KW - personeelsmanagement KW - Personnel management KW - tevredenheid KW - #KVHB:Personeelsbeleid KW - #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie KW - #SBIB:316.334.2A553 KW - #SBIB:303H32 KW - #SBIB:024.IO KW - Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid KW - Enquêtes Onderzoek KW - Techniques d'enquêtes Onderzoekstechnieken KW - Motivation (personnel) Motivatie (personeel) KW - Stress Stress KW - bedrijven, management KW - communicatie, intern KW - communicatie, schriftelijk KW - enquêtetechnieken KW - human resources management KW - klantgerichtheid KW - organisaties, verandering KW - Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties KW - Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) KW - Personeelsmanagement KW - Arbeidsvreugde KW - Arbeidsomstandigheden KW - Prestatiemetingen KW - Medewerkerstevredenheid KW - Provincie West-Vlaanderen KW - human resource management KW - Prestatiemeting UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:1036845 AB - Samenvatting:Tevreden medewerkers leveren topkwaliteit. Bovendien is "tevreden zijn"besmettelijk, en leidt het tot een verhoogde motivatie, een kleinerpersoneelsverloop en zelfs tevreden klanten. Een HR-manager die detevredenheid in zijn organisatie wilt opkrikken, botst echter snel opmoeilijke vragen. Want alleen met betrouwbaar cijfermateriaal, heeft eentevredenheidsbeleid kans op slagen. ER -