TY - BOOK ID - 1023665 TI - Klassengesprekken : een interactieve benadering van onderwijs in multiculturele klassen PY - 2002 SN - 9077024034 9789077024034 PB - Utrecht De Graaff DB - UniCat KW - intercultureel onderwijs KW - interactief onderwijs KW - klassengesprekken KW - Sociology of education KW - Intercultureel onderwijs KW - Klassengesprekken KW - 023227.jpg KW - Klassengesprek KW - 81.84 education for minorities. KW - Intercultureel onderwijs. KW - Sociology of education. KW - interactief onderwijs. KW - intercultureel onderwijs. KW - klassengesprekken. UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:1023665 AB - Omdat Nederland een multiculturele samenleving is, zijn Nederlandse basisscholen wettelijk verplicht om intercultureel onderwijs te verzorgen. Er zijn inmiddels dan ook diverse lesmethodes op interculturele basis verschenen. Over de dagelijkse praktijk van onderwijs in multiculturele klassen in Nederland was tot nu toe echter nog nauwelijks iets bekend. Voor leerkrachten is niet altijd even duidelijk wat onder 'intercultureel' verstaan moet worden of hoe zij daar in de klas invulling aan kunnen geven. Dit boek beschrijft en analyseert de manier waarop leerkrachten en leerlingen omgaan met de dagelijkse praktijk van diversiteit op hun school en in de klas. Het onderzoek is geplaatst in de actuele discussie over Nederland als multiculturele samenleving. Het laat zien dat de onderwijsstijlen van de leerkrachten verbonden zijn met maatschappelijke en persoonlijke visies op multiculturaliteit. (Bron: covertekst) ER -