TY - BOOK ID - 1011658 TI - Etnomarketing : verkopen aan allochtone medelanders PY - 2002 SN - 9014091605 PB - Alphen aan den Rijn Kluwer DB - UniCat KW - Etnomarketing. KW - Intercultureel management. KW - Verkooptechnieken. KW - Marketing KW - Dutch language KW - Mass communications KW - 658.8 KW - 316.772.45 KW - 643 Taalzorg KW - #KVHA:Formuleren KW - #KVHA:Etnomarketing KW - allochtonen KW - communicatie KW - taalgebruik KW - marketing KW - etnomarketing KW - verkoop KW - 658.8 marketing KW - 339 handel KW - interculturele communicatie KW - verkoopkunde KW - interculturaliteit KW - 369.1 KW - *843 KW - Etnomarketing KW - Verkoopkunde KW - 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution KW - Marketing. Sales. Selling. Distribution KW - 316.772.45 Interculturele, internationale communicatie--(communicatiesociologie) KW - Interculturele, internationale communicatie--(communicatiesociologie) KW - marketing, marktonderzoek, marktanalyse KW - Verkoop KW - Sales management KW - Minderheidsgroepen KW - Salesmanagement KW - Minderheid UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:1011658 AB - Een dun en praktisch boekwerkje over het verkopen aan mensen uit andere culturen en de valkuilen waarin je als verkoper terecht kunt komen. Aan de hand van een praktijkvoorbeeld gaat Grethe van Geffen achtereenvolgens in op verkoop bij mensen thuis, verkoop aan de balie, verkoop aan allochtone professionals en het informeren via een folder aan allochtonen. De verkopers in de geschetste situaties kunnen op verschillende manieren reageren, die elk kort worden beschreven. Vervolgens wordt beschreven hoe je de situaties zou kunnen aanpakken en volgt er een lijst met dingen die je beslist niet of juist wel zou moeten zeggen in deze situatie. De belangrijkste les uit deze uitgave is dat je als verkoper mensen aanspreekt als individu en niet als lid van een etnische groep. ER -